reklama

Haničkine dobroty

Pred rokom a pol som sa stala maminou a život sa mi zmenil od základov. Ako náhle som videla, a neskôr aj držala v náručí svoju malú dcérku Haničku, vedela som, že ju strašne ľúbim, chcem ju ochraňovať a samozrejme chcem pre ňu len to najlepšie. Začali sme s kojením, veľa sme si pretrpeli, ale nakoniec sme všetko skvele zvládli a kojíme sa až dodnes - Hanička má 17 mesiacov. V šiestich mesiacoch sme ako väčšina začali s prvými príkrmami, tešili sme sa mrkvičke, zemiačikom, cukete, karfiolu, jabĺčkam, broskyniam, marhuľkám.  Našej Haničke začalo veľmi chutiť a stal sa z nej pekný „papkáč". Keďže máme starých rodičov so záhradkou, tak sme s malou pomocou hotových príkrmov zvládli Haničke variť jedlo tuším až do Vianoc - spokojní, že papáme veľmi zdravo. Postupne zásoby dochádzali, a ja som sa musela začať orientovať na poli našich obchodov a ich regálov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Predpokladám, že každá mamička určite prelúskava všetky informácie súvisiace s prípravou jedla pre svoje milované „dietko". Ja som sa tiež dočítala, ako čo kedy zaradiť, čomu sa vyhnúť. A myslím, že práve vtedy som si začala uvedomovať, čo sa v tých našich obchodoch na regáloch nachádza. Alebo skôr, čo sa v nich nenachádza - a to je vhodná strava pre deti. Na začiatku vždy papáme zeleninku, ovocie, biele mäsko. Priznám sa, dlho som chodila po našich super a hypermarketoch, kým som našla niečo z toho, čo nie je prepchaté pesticídmi, chémiou (čo je absolútne nevhodne pre detičky), ale aj niečo, čo je vyrobené na Slovensku. Samozrejme, vybrala som sa aj do bio-obchodov, ale žiaľ som len mamička na rodičovskej dovolenke, takže aj tento zdroj bol pre mňa obmedzený.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa môjho názoru, na Slovensku vyrábame dobré a kvalitné potraviny, len ich musíme hľadať niekedy ako ihlu v kope sena. A určite ich vieme kúpiť aj v prijateľných cenách kedy naša peňaženka nekrvácaJ Avšak tie výrobky musíme aj kupovať, lebo ak to nebudeme robiť, už aj to málo výrobkov tam nenájdeme.

Pre naše detičky je najlepšie, aby papali lokálne potraviny, ktoré neobsahujú chémiu, pesticídy, ktoré sú zdravé. Iba takto im môžeme zabezpečiť zdravý štart do života, a minimalizovať vznik rôznych zdravotných problémov v budúcnosti.

A keďže aj ja, ako každá mamička chcem pre to svoje dietko len to najlepšie a najzdravšie, podstupujem nekonečné výlety po našich obchodoch a hľadám to, čo je pre Hanicku najlepšie (pripomínam, že som mamička na rodičovskej, takže peňazí v rodine asi nikdy nie je dosťJ, určite to poznáte). Už som našla celkom pekne množstvo našich, slovenských potravín, ktoré sú skvelé a Haničke navyše veľmi chutia. Rozhodla som sa dokonca o tom aj podeliť so všetkými a založila som si stránku www.hanickinedobroty.sk, takže ak budete mat čas a chuť, môžete sa mrknúť aj tam. Dúfam, že moje snaženie bude mat úspech a doma budem mat zdravé nielen dieťa, ale v konečnom dôsledku aj manžela J.

Zelmíra Schmidtová

Zelmíra Schmidtová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

obyčajná mamina, ktorá ľúbi svoju rodinku a snaží sa o ňu starať ako najlepšie dokáže:-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu